*IKLAN DEH!!*

Wednesday, 14 December 2011

WW - ETOK

sangat popular di Kelantan - kegemaran ramai
terdapat di sungai-sungai - tidak semua sungai ada tau...
walaupun rupa mu buruk, bau mu kurang menyenangkan tetapi rasamu tetap menjadi pujaanku...

20 comments:

kakcik said...

Etok ni adik beradik remis. Masa kakcik kecik2 dulu, suka sangat kutip remis di sungai Perak. Buat masak kicap pun sedap. :)

~ yus ~ said...

etok ya? saya tak pernah makan kak...huhu. kesian saya, banyak tak tahu...:(

sarah-najwan said...

rasa dah puluh2 tahun tok makke mugo ni..mase dok skoloh rendah je makke..

atuk said...

Assalamualaikum Exora

kat Perak panggil remis...Sg Perak masa dulu2 banyak sangat...

Wassalam

ieda said...

huuh kita x pernah makan lah .. x pandai makan , sbb x biasa tgk

diana said...

saya pun suka..:)

Ujie said...

hmm..tak pernah makan.

exora said...

kakcik :
sepupu saya pernah kutip kat sg temerloh...besar2 etok kat sana

exora said...

yus :
etok ni cpt busuk...kalau beli kena mkn terus, kawan akak kt n9 selalu psn tp x dpt nak bawa..
kalau melancong ke kelate yus cuba la makan..hehe

exora said...

ina :
gm meme payah cari mende ni..
rugi r x berehi gak

exora said...

Atuk :
waalaikumussalam...
kalau kat sini remis terdapat di pesisir pantai...
warna kulitnya putih
kecik sikit dr lala..

exora said...

ieda :
jom la melancong ke kelate pulak..
byk makanan pelik2 kat sini

exora said...

Diana :
sedapkan...kat sini biasanya disalai
tu yg kering jer, ssh jgk nk buat sendiri

exora said...

ujie :
kalau pergi pasar atau pasar minggu..saya x pernah miss cari etok, sbb kalu dh balik n9..xder mende ni..hihi

[PCL] said...

assalamualaikum,

seakan2 remis...febret kalau kena gaya masaknya...

exora said...

PCL...
waalaikumussalam..
kat sini selalunya yg jual kat kedai disalai..
klu masak sendiri..tumis jer

Hanis Azla said...

kenal etok ni dari entry kawan2 tapi tak pernah merasanya lagi..

exora said...

hanis...
sekali cuba pasti nak lagi..hehe

wahida said...

eh, napa tak tunjuk isi dalam sekali? teringin nak tgk..festaim tgk...

masak apa sedap ni kak...

exora said...

wahida :
a..ah kan, lupa pulak akak nk ambik gambar isi dalamnya.