*IKLAN DEH!!*

Thursday, 22 September 2011

Ada orang tak makan nasi...

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua
dah sarapan ke, saya berpuasa hari ni
baru hari ke 5...harap2 sempat la sebelum syawal berlalu

Uollz pernah dengar tak ada orang yang x suka nasi
mesti pernah kan...walau x suka macamana pun
makan jugak, sesekali ke...kadang2 ke...
pernah la jugak rasa, kan

tapi seseorang yang saya kenal ni
memang x pernah makan dari kecil lagi
masa tu umurnya 8 tahun
pernah mama dia paksa...termuntah-muntah dia
kesian, langsung sampai sekarang umurnya dah 17 tahun
dia masih begitu...pelik tapi benar
dia boleh makan semua benda lain
kecuali nasi...hihi
bulan puasa kena la mamanya masak
jugak menu lain...mee goreng, bihun ke..
apa2 jer la selain nasi

pernah jugak masa naik tingkatan satu
dia dihantar ke asrama
tapi sampai tingkatan 2 jer
sebab masalah makanan la
yer la..kantin asrama kan sediakan nasi
2, 3 kali sehari...boring la dia asyik makan
biskut kering n roti jer

erm...susah jugak sebenarnya
kalau x makan makanan ruji kita ni
yer laa..makanan lain bukannya
sepanjang masa ada kan...
tapi dah selera dia memang tertutup
nak buat macamana...


salam exora...



13 comments:

kakcik said...

Kalaulah kakcik tak perlu makan nasi... ;-)

Amie said...

Salam kenal,
tak makan nasi tak apalah, asalkan dia boleh makan yang lain....

diana said...

ada jumpa jugak orang gini..
cik tom yang blogger tu pun dulu tak makan nasik...
hehehhe..

***************
exora..
ping kat busuk tu semua orang boleh daftar.tak de yang tak layak.
baru lama semua boleh.

Hanis Azla said...

anak saya yg bongsu mmg kurang makan nasi.. dia macam tak suka.. dalam seminggu tu adalah sekali dua dia sentuh nasi.. itu pun puas paksa..

exora said...

kakcik : saya ni pantang nampak nasi,
tmbh2 klu balik kampung..hehe

exora said...

hi amie...tu la mende2 yg buat dr beras semua dia suka, bihun n laksa contohnya.

exora said...

diana : oke diana, InsyaAllah sy dftar nanti..thanx

exora said...

Hanis :tu la kena jgk paksa kan sbnrnya..dalam sehari sekali pun ok laa..

Solihin Zubir said...

siapa kwn kamu tu? yg sy pernah dgr cita, CikTom.com la.. beliau x prnah mkn nasik... hinggakan kalau terpijak nasik pun, dia akan mandi.. haha..

smpai lah masuk ostel, bru beliau tahu nasik itu sgt sedap.. hehe..

ieda said...

hermm ada jugak org mcm nie kan ..
pelik tuuu .. memudaratkan dia jugak akhirnya nanti ...

exora said...

solihin : anak jiran sebelah rumah ni...pasl cik tom tu br sy tau dr diana td..

ieda : tu laa..klu ada anak yg x minat nasi, kena gak paksa..sekurang-krgnya sekali sehari.

sarah-najwan said...

hhee..xpenah aku jumpa oghe xmkn nasi..oghe xlalu mkn nasi ade la..huhu

exora said...

ina: mu la hok x lalu make loni..hehe