*IKLAN DEH!!*

Tuesday, 20 September 2011

Kisah M.Hakim dan PakLong (episod 2)

Selamat Petang...

petang ni aku nak sambung lagi
sambungan kisah M.Hakim n Pak Long nya
petang semalam
Masa aku tengah menyiapkan
minum petang kat dapur
goreng kerepok lekor n buat
air oren

tiba2 bunyi macam ada kekecohan kat luar
bila aku keluar tanya, diaorang cakap xde apa2
okeylaa..aku ke dapur balik
Dari dapur aku mendengar
kedua2nya sedang bercakap-cakap
tapi kurang jelas...
aku mengintai n curi2 dengar
betul2 buat aku gelihati melihatnya
rupa2nya mereka sedang menyalin
resipi dari tv...hahaha
menunya 'mee goreng udang liyana'
dan 'mee goreng udang cantik'
Pak Long baca..M.Hakim salin
sehati sejiwa betui laa

Lepas tu M.Hakim datang
kat aku sambil berkata
"Mak Long ada tugas ni, nah buat sekarang"
amboi3...demo 2 beranak ni,
bukan main lagi yer...
aku pun jawap
"Mana UDANG nyer, udang besar baru ble buat"
hehe...terus dia berlari bagitau Pak Long
dari dapur kedengaran suara mereka
ketawa .....

Begitulah M.Hakim,
kalau ada Pak Longnye...
seronok jer..aku pun dia x layan sangat
sebab aku rajin bebel kat dia
Pak Long x per, sabar sangat2...


salam exora.....



3 comments:

~ yus ~ said...

hihi..M Hakim tu anak akak ya?...:)

sarah-najwan said...

amboi..sakan tu...
mujur gak gtu..sekurang2nya..suasana meriah sket

Hanis Azla said...

meriah rumah jadinya degna kerenah mereka yer.. yg membaca pun turut terhibur sama..