*IKLAN DEH!!*

Wednesday, 16 November 2011

Beban Hampir 13k.....Akhirnya selesai

Assalamualaikum...

Hari ini hampir 13k wang yang aku kendong
ke hulu ke hilir
dari jam 8.00am hinggalah 5.00pm
sehingga membuatkan aku agak terbeban
menggelabah la jugak
bimbang kerana ianya adalah amanah
bantuan khas awal persekolahan 2012
untuk 91 orang murid-murid sekolahku
manakala untuk bantuan kwapm seramai 17 orang
akhirnya dapat diagihkan dengan lancar
tanpa sebarang masalah yang tidak diingini
agak2nya mcmn la isteri atuk boleh bawa
sampai 47k...mesti polis escot kan...
tempat wang diagihkan...terima kasih rakan2 yg sudi membantu
Hanya ada 3 orang sahaja penjaga
yang belum mengambil hak anak mereka
Lega aku kerana duit tu dapat diagihkan
sebelum cuti sekolah
bukan apa yang paling aku risau
kalau duit2 ni belum settle
mesti aku lambat balik kampung...huhu

terima kasih YB Datok Abdul Samad
Adun Seri Menanti
sentiasa meluangkan masa untuk sekolah kami
dari sebesar-besar majlis
mahupun majlis yang sangat simple
kerana kesudianmu walaupun terpaksa berkejaran
dari sebuah majlis dengan belia di Putrajaya 
dari pagi hingga tengahari
kemudian terus pula ke sekolah kami...
Datok memang menepati slogan...
"rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan"

p/s : walaupun ada yang dapat kedua-dua, bantuan khas RM100 n bantuan Kwapm RM200 seorang
       tapi bila dimaklum anak mereka masih ada hutang yuran n bayaran2 kat sekolah, masih x nak bayar..
       esok2 katanya...:)
 
Salam exora...

11 comments:

~ yus ~ said...

yus pun dah dapat tadi...alhamdulillah

~ yus ~ said...

yus pun dah dapat tadi...alhamdulillah

exora said...

yus :

ada yg kata, setakat RM100 hanya cukup utk beli beg sek saja...
mahalnya beg anak dia

kakcik said...

Bangcik dah ambil duit itu semalam. Dia dah sekolah menengah, jadi dia pergi sendiri. InsyaAllah hari ini kakcik kena temankan Adik untuk ambil di sekolahnya. Adik kata nak beli boot untuk main bola. ;-)

Ujie said...

cikgu exora lega dah agih duit..parents pulak lega dah dpt duit!

exora said...

kakcik:
amboi adik...PM suruh beli baju sekolah la..hehehe
tapi klu beli boot utk sukan pun xpo jgk kan...TPM yg srh aktif skn..

exora said...

ujie:

semalam ada 2,3 keluarga yg dapat lebih dr RM500...RM900 pun ada campur ngan kwapm
seronok diorang...tu bla ada guru kelas sbt psl tunggakan yuran..wat2 x dgr.

diana said...

beg sekolah apa la sampai seratus ye??
saya ingatkan beg sekolah paling mahal 50 ringgit je..ekekek..

sarah-najwan said...

aku pom da setel..hhehee..hak duit anak aku da amik..

exora said...

Diana :
tu la saya pom x penah tengok lagi...
kat kedai alat sukan terkenal..
al-ikhsan katanya

exora said...

Ina :
lega la mu yer..dah leh settle psl pakaian sek doh tu