*IKLAN DEH!!*

Wednesday, 23 November 2011

Jadual ku sudah berubah...

Assalamualaikum...

Apa kabar rakan2 blogger
semoga sihat selalu
disamping meneruskan rutin seharian...

Alhamdulillah...
Aku sekarang sedang bercuti panjang
cuti dari segala permasalahan di sekolah
bebas dari menjadi sorang guru, kerani, doktor,
polis, lawyer dan segalanya (termasuklah peniaga)...hehe
kerja ku sekarang tukang masak n tukang makan
semoga aku aman damai di sini
tanpa sebarang panggilan telefon dari sekolah mahupun PPD

sekarang aku agak dekat dengan suami
baru menjadi surirumah sepenuh masa
itupun bukan yang real lagi
sebab mertuaku banyak main peranan
terutama di dapur
tapi seawal jam 6.45am pagi aku dah ke dapur
untuk sediakan sarapan yang ringkas buat suami
pukul 7.30am dia dah ke tempat kerja
untuk sarapan keluarga
mertuaku selalunya beli di kedai
hari2 aku dihidangkan dengan sarapan yang sedap
nasi berlauk gulai ikan tongkol peberetku
dan juga nasi kerabu
hari ini ibu mertuaku sediakan nasi kerabu sendiri
aku pun bantu jugak la mana yang patut
perghhh..sedapnya

begitulah aku kalau sudah cuti sekolah
makan jer kerjaku
tambah pulak sekarang musim bah sudah tiba
x dapat nak berjalan-jalan
makan tidur jer la

weekend ni insyaAllah balik rumah my mom pulak
kat sana nanti lain pulak jadual ku
tapi bab makan sama jugak
ada jer makanan kat dapur tu
kesian my mom...
aku dah terpaksa bahagi masa cuti sekarang ni
kalau dulu2 sepenuh masa aku bersama beliau...

walaupun aku sudah banyak masa free
tapi jarang jgk dapat berblog
sebab masa banyak habis untuk bersembang
dengan keluarga, suami ...
insyaAllah aku akan cuba jgk untuk luangkan masa
baca n3 uollz...rindu sebenarnya


salam exora...

22 comments:

kakcik said...

Semoga tetap bijak menguruskan kehidupan seharian. :)

Hanis Azla said...

selamat bercuti panjang kak.. semoga cuti ini terisi dgn perkara2 yang menyenangkan akak & keluarga.. selamat makan2 juga.. he..he..

exora said...

kakcik:

insyaAllah kakcik...

exora said...

hanis :

tima ksh hanis...
jgn smpai baju2 dh x muat sudah la yer..hehe

Ujie said...

takpe la..sesekali je dpt dgn family kan.
sembang puas2. penat sembang..bukak blog!

Izan Ishak said...

salam kenal kak...

bestnya lah makan2...saya pun suka! tp yg paling best dapat makan air tgn mak kan.

sarah-najwan said...

hak aku pehe..jadual mu..makke tidow kecek kiro ajo..hehehhee

selamat menjadi suri rumah sepenuh masa deh..oppss..jgn lupa..**usaha tangga kejayaan**..ngeh3..(harap2 mu pehe tu maksud usaha deh..lalalalalalala

exora said...

ujie :

meme pun...
sesekali berkumpul xkan nk hadap
skrin jgk kan..hihi

exora said...

izan :

salam kenal..thanx sudi bc n3 saya,
air tgn mak meme sentiasa dirindui..
mak mertua pun sama, mcm2 makanan dia rjn buat.

exora said...

ina :
berubah la jadual...
male2 pun xle buka fb mana doh
drama kat tv pun xle nak ikut btul2
dok sbn mg nga hakim jah...xdok oghe nk kecek kiro..

aku pehea sgt la wei...molek gak huje2 ni..he3

Azhariah Zuber said...

wah best tu gilir2

ieda said...

syoknya u dah becuti panjang kan :)
leh lah jalan2 ke pantai timur ...

Solihin Zubir said...

itulah untungnya jd cikgu...
anak cuti, ibu pun cuti..
dpt luangkan masa dgn anak2..

exora said...

azza :

tu la...sambil jalan2 kan

exora said...

ieda :
pantai timur x le jln2 skrg...
hjn jer manjang,
hehe

exora said...

SZ :
alhamdulillah...
banyak baiknya jd cikgu,
tp cikgu skrg bkn mcm dulu lg...
cuti sentiasa di ganggu..hehe

CIK TOM said...

seronoknya tgh bercuti..slmt bercuti ye..smoga exora sntiasa sihat n ceria ;)

exora said...

cik tom...
tima ksh cik tom,
slmt bercuti juga utk ciktom

~ yus ~ said...

wah! seronok nampaknya bercuti ya kak...makan2 aje ni..

selamat bercuti ya kak..:). enjoy puas-puas..

wahida said...

selamat bercuti kak...

selamat menjamu selera dgn puasnya...hehe..

boleh geng ngan saya nnt kalau berat bdn bertambah...hehe...

exora said...

yus :
thanx yus..inilah masa yg d tunggu2,hehee

exora said...

wahida :
dah naik ckit ni, baru msk mggu k 2 ni...hehe, menjelang bln jan x tau laa.