*IKLAN DEH!!*

Saturday, 23 July 2011

MAMA SARAH NAJWAN

Salam di pagi sabtu...
Hai mama sarah, tm kasih yang x terhingga
sebab sudi pomot blog i kt entri u semalam yer...
ramai kawan2 baru yang menjengah n3 saya semalam
entri yang sarat dengan masalah
yer la kalau berkaitan ngan duit tu memang masalah
la kan...tambah lak masalah tu jenis yg kite pun x sure
kalau bw keta laju polis saman...tau la jgk sbb apa
dah kena saman..memang la kn bayar kan...
ermm..apa2 pun lupakan seketika pasal hal tu
hari ni saya nak berkongsi cerita sikit
pasal mama sarah ni...
dia memang sahabat dan cikgu yang terbaeeekk
dalam hidup saya
walau setinggi mana, sejauh mana dia pergi
dia x pernah lupakan saya
dia memang dah lama jadi follower saya
zaman2 sy blum ada fb, blum ada blog pun
dia memang ikut jer setiap perkembangan saya
saya yg selalu lupakan dia 
tapi bukan sengaja pun untuk lupakan dia
seorang sahabat yang sanggup susah senang
dalam setiap cabaran n permasalahan dalam kehidupan
yer la saya selalunyer
bila rakan2 baik saya dah kahwin
saya pun mula la slow2 lupakan seketika
sebenarnya bukan nak lupakan terus
tapi x nak kacau lagi kehidupan mereka 
sebab masing2 sibuk n ada tanggungjawab
sekadar melupakan keakraban persahabatan jer...
tapi mama sarah ni
bukan jenis yang macam tu
walaupun dia dah kahwin n dah beranak pinak
dia tetap cari saya
saya tabik sangat2 kat dia
dalam persahabatan kami
dia banyak mainkan peranan
maka dengan sebab itulah
usia persahabatan kami
begitu lama...
syukrannnn my fren
kalau tidak kerana dia, jadilah sama dengan kes2
orang lain...berkawan dengan kawan yang baru jumpa jer
yang lama dah x ingat, x tahu di mana tinggalnyer kan
masing2 ada kekangannya
masa, jarak, tanggungjawab dan macam2 lah


kami saling kenal dari tingkatan satu
sama satu kelas
zaman2 berhingus tu..hehe
sama2 dok becinta monyet laaa
sama2 kena rotan ngan cikgu disiplin
hahaha..lucu betul, kesnyer kecik sgt2..
pastu dok asrama pun satu dorm
geng kami ramai sebenarnya
tapi mcm saya cerita td laa
orang2 lain tiada kesungguhan macam dia

saya kenal mama sarah ni bukan setakat di sekolah
tapi sampai ke rumah
bila masa cuti sekolah
saya bawa adik2 lepak kt rumah dia
bila petang barulah ayah saya datang jemput
begitulah akrabnya kami
sampai sekarang pun
bila tiba hari raya
dia selalu datang berhari raya
kat rumah saya
otw dia nk balik kerumah mertuanya
dia mesti masuk ke kampung saya
dan terima kasih juga
untuk en.suami dia sebenarnya
sebab memahami persahabatan kami
pernah sekali
kami berjumpa sembang2 ngan sorang lagi
kawan baik kami..bertiga la
reunion kecil2an konon2nya
uolls tau x suami dia kt mana masa tu?
en.suami n anak2 dia sanggup tunggu lam keta...
hebatkan mama sarah...
dia pandai menggunakan masa n peluang yang ada
yer la kite semua jauh2..ssh sgt nk jumpa...

kami bersama sampai tamat tingkatan 5
lepas tu dia dengan cemerlangnya berjaya 
meneruskan pengajiannya di tingkatan 6
pastu terus ke UM...n jd cikgu
saya pulak terkiyal-kiyal ambik spm 
lagi sekali.. terus ke tingkatan 6
masuk maktab (MPSAH)..n jd cikgu jgk
sepanjang masa tersebut dia x pernah
lupakan saya...dia tau mana nak cari saya
sehinggalah satu ketika,
saya tukar no.tel
lupa nak bagitau dia
2,3 tahun jgk la rasanya kami terputus berita
akhirnya bila jumpa balik...
marah betul dia, selalunya dia gelarkan saya YB
hehe..sbb susah sangat nak contact,bz manjang jer

uolls tau tak saya panggil apa kat dia?
saya kenal dia ngan nama INA...
nama dia kt kampung tu, hehe
yang lain2 panggil dia ZIA,
tak tau mcmn sya jd panggil INA lak...
mungkin sbb selalu ke rumah dia dulu kot
dengar famili dia panggil cam tu..

dia juga cikgu terbaeekk utk saya
dia la yg ajar saya buka akaun fb,
masa tu kt sekolah saya
blum lagi ada yg pandai berfb
cuma sorang jer..cgu ict
dia n mama sarah la tempat
saya merujuk...bangga jgk la
sbb orang lain blum pandai lagi
sama gak kes ngan blog ni
dah lama dia pomot saya suruh tulis blog
mcm2 alasan saya bagi...
tapi dia jenis x putus asa,
mcm2 dia ajar..step2nyer ditulis kt inbox fb saya
hari2 folow tya saya
dah buka akaun gmail blum, jgn lama2 sgt tunggu...
itula selalunyer dialog dia kat saya
akhirnya saya pun cubala...
ceburkan diri dalam dunia ni
dan ternyata sekali lagi saya bersyukur
dapat sahabat seperti dia
banyak perkongsian yang saya dapat
dari dunia blog ni...

uolls semua bertuah dapat kenal
ngan mama sarah ni
walaupun cuma di entri2 beliau sahaja
dia jenis yang ikhlas,positif,suka kongsi, rajin n
tidak mudah putus asa...
itulah dia MAMA SARAH NAJWAN...


Ikhlas dari exora73...


8 comments:

Anonymous said...

Sorilah mencelah... bila baca catatan exora rasa tpanggil pulak utk mengomen di sini... tersentuh hati bila aku baca catatan exora kerana aku juga kwn dia tp... aku bukan mcm mamasarah yg selalu berkongsi susah senang bersama...tiada kata yg boleh aku tulis utk mgambarkan keakraban meraka walaupun bribu halangan yg menghalang mereka .... sungguh besar pengertian persahabatan yg meraka cipta... ketahuilah wahai kwnku exora & mamasarah aku juga ingan mjagi mcm kau org bdua tp cara kita bbeza.... aku rasa btuah sbb mengenali kalian... aku tidak pernah mlupakan kau org walaupun kia jarang berjumpa...aku juga bharap moga kau org gak sama... Tahnian buat kau org bdua kerana berjaya merealisasikan erti persahabatan yg sebenarnya...

~ yus ~ said...

Salam kak exora...

Akaklah rasanya kan sebab sebaya dengan kak zia...

Memang beruntung dapat kenal seorang sahabat yang macam tu. Saya percaya setiap sesuatu yang akak cerita pasal kak zia. Saya dengan kak zia pun, walau mulanya hanya kenal di alam maya, tapi bila saya berpeluang jumpa dia tempohari, mmg ramah tamah orangnya.

Mungkin saya ada sedikit kekok, tetapi tidak dia. Dia dan keluarga melayan kami sekeluarga baik sekali...

Rasa gembira juga dapat mengenali kak zia, dan mungkin akak satu hari nanti...:)

Best kan ada sahabat macam ni..

Kalamhati said...

Hbeat persahabatan kalian ni..ni baru btul2 kawan sejati..tabik!!

sarah-najwan said...

lalalalala...terharu aku weh...hahhaha

kemain ayat mu..satu je aku nok pangkah..zmn cinta monyet tu aku tak terlibat..mu aje yg terlibat sb aku kan budak skema..keh3..

btw..mu mmg saing aku sokmo long..aku xtau kenapa tapi tu la hakikatnya..hehe

exora said...

salam semua..

Anonymous: sy pun terharu pulak rsnya
bila awak kata saya pun kwn awk jgk,
tp sy plk x tahu siapa awak...
apa2 hal pun satu jer sy nk bgtau..
jika sy pernah bersahabat dengan sesiapa sahaja maka bkn sng bg sy utk melupakannya...

yus: yer yus..dah nk masuk 40an pun
hehe..insyaAllah, akak memang jenis yg suka berkawan.

kalamhati..

tm kasih...

ina: mu ada jgk cket wehhh
nga syamsul kls perdagangan
hehe..lp ko

diana said...

saya kenal mama sarah ni kat blog je.rasanya dalam banyak2 blogger saya paling rapat dengan dia.saya jenis tak reti nak berkawan dan berbual.tapi bila dengan dia rasanya saya spontan jadi "ramah" sebab dia pun ramah.saya setuju dengan pendapat exora tentang "sahabat dan cikgu yang terbaeeekk" tu..dlm diam2 dia ajar saya untuk jadi lebih kuat dan lebih menghargai orang sekeliling.ramai blogger yang kata saya ni ramah tapi mereka sebenarnya tak tahu saya tiru sikap ramah mama sarah ni...
saya panggil dia sarah je.dah terbiasa.walaupun tu nama anak dia...heheheh

eelobor said...

tak sangka lak kali nie sya boleh baca entri panjang dari mula sampai abis. selalunya kalau entri yang berjela2, saya cuma skip2 dan baca intro, tgh serta ending jer. tapi mungkin sbb entri ni begitu ikhlas membuatkan saya membaca sampai habis. (jarang2 tau). bertuah kalian ada sahabat sebegitu. hanya korang yang boleh menilai persahabatan tersebut.

exora said...

diana: InsyaAllah..itu lah dia mamasarah, bgmn ramahnya dia dlm tulisan2 dia, begitu jualah diluarnya..

eelobor: thanx sudi bc wpun berjela-jela, ssh utk pendekkan n3 yg smlam tu..hehe