*IKLAN DEH!!*

Monday, 25 July 2011

UNIKNYA KUALA BESUT

Assalamualaikum...

Uolls pernah dengar x KUALA BESUT?
pernah sampai kt sana ?
Ia merupakan salah satu daerah yang terdapat 
di negeri TERENGGANU
dan bersempadan dengan negeri KELANTAN
itu yang mahalnyer tu...
disebabkan bersempadan lah
maka seluruh rakyat di K.BESUT telah di KELANTAN kan
hehe..jgn marah yer orang2 K.BESUT,
tapi kan itu lah realitinyer pun
percakapannya..adat n budayanya..serta cara kehidupan 
mereka..hampir keseluruhannya sama dengan org KELANTAN

lantaran itu juga lah...
masa final bola kat SBJ yang lepas
TERENGGANU vs KELANTAN
uolls tau tak org2 K.BESUT sokong sapa ???
hahaha...sokong KELANTAN weiii...
termasuk lah 'my hubby'
siap pergi ke SBJ sama2 n
pakai jersi KELANTAN tu
tanpa paksaan tau...
itulah dia...mereka lupa seketika negeri sendiri
mungkin darah yang mengalir
dari nenek moyang yang asalnyer dari KELANTAN kot...
sebab asalnyer dulu2 K.BESUT ni memang hak KELANTAN pun
tapi sebab dipertaruhkan dalam satu permainan rakyat
bila geng KELANTAN kalah
maka lepaslah K.BESUT ke tangan TERENGGANU
cerita ni dari mulut ke mulut,
ntahlah kesahihannyer saya pun x pasti


Dulu2...daerah ni agak asing sangat bagi saya
kalau pergi pun masa kecik2
sebab nak tengok kapal besar
di muara K.BESUT
dan sebab nak makan satar yang bes...
lagipun kampung 'my parents' di PASIR-PUTEH
bersebelahan dengan K.BESUT


Sekarang daerah ini semakin dekat dihati saya
almaklum laa...sungguh x diduga 
akhirnya bertemu jodoh dengan orang K.BESUT
so.. setiap kali cuti sekolah
K.BESUT lah sasaran ku...
dan barulah ku tahu
rupa-rupanya macam2 ada di situ
yang x pernah jumpa tempat lain pun ada tau...
unik betul laa K.BESUT


Okey laa nti esok saya sambung lagi
yang lebih menarik tentang K.BESUT ni...


Salam Exora...

8 comments:

diana said...

oo..ye ke??
saya baru tau yang sebenarnya k,besut hak kelantan awalnye..

diana said...

oo..ye ke??
saya baru tau yang sebenarnya k,besut hak kelantan awalnye..

sarah-najwan said...

aku lalu je sb on de way blik klate..hihi..

blaja buh gmbar la..bole buh gmbr kolo besut

ieda said...

pernah sampai sini .. masa adik akak belajar di terengganu dulu :)

zarulfarhana said...

xpenah sampai lg...tringin nk p

Yasminhamid said...

lalu jer.. tak pernah singgah..

Kalamhati said...

jerteh saya beso lagi..kuala besut lalu jah la..huhu

exora said...

salam...

diana: hrp2 btul la fakta tu..
ina : singgah la wei..sata dia sdp
ieda : skrg ada perubahan ckit laa
zarul: salam kenal, mai la k.besut
kalamhati : sesekali masuk le
ke k.besut
yasmin : singgah r