*IKLAN DEH!!*

Friday, 15 July 2011

Sang Mentari...

Salam...

Matahari...
terbitnya di pagi hari,
sangat menarik,
cantik...dengan pelbagai gaya munculnya,
merah terang, kadang2 merah samar...
bila hari mendung...
ia muncul dalam kekelabuan..hehe..
di sekelilingnya awan...
seronok sangat menyaksikannyer...

Setiap hari saya berpeluang melihatnyer...
sambil memandu, mata melihat langit...
bukit bukau yang indah...mentari yang mula menyinar...
dicelah2nyer pula ada pokok2 kelapa...
ohhh...cantiknyer ciptaan Allah swt...
selalu berangan-angan, andainya aku pelukis...
akan ku lakarkan segalanya di kanvas lukisanku...
tapi nak buat macamana...x pandai sangat2..haha
bersyukur tidak terhingga...diberi peluang,
melihat panorama...
yang mendamaikan ini...membuatkan hati tenang
untuk sampai tempat kerja...


Saya tahu...x semua orang berpeluang,
untuk melihat matahari terbit...
malah ada antara kita...
dah lama tidak melihat matahari...
yer laa...pagi2 dah ke tempat kerja,
sebelum terbit mentari...kalau lambat jemmm...
bila balik kerja...matahari dah lama menghilang...
itu bagi mereka yang kerja balik lambat laa...
tapi memang ramai kan...pergi awal, balik dah malam,
yang berulang-alik agak jauh dari rumah...
betul2 tuggu hari minggu baru dapat
menikmati keindahan hari yang sebenarnya...

Bunga matahari pun saya suka jugak...
dulu selalu tanam keliling rumah,
setiap orang yang lalu..mesti pandang...
tapi sekarang...dah lama x tanam...
benihnya dah pupus...
Mungkin lepas ni saya akan tanam lagi...
cuba cari semula benih matahari...
orang Kelantan sebut 'butir matahari',
atau 'butir ghalit'...(biji kuaci) sebenarnya...
hehe...


Okey lah itu sahaja untuk kali ini...

Bye...exora73...










 

6 comments:

sarah-najwan said...

ce snap pic mentari tu mek..then oplod la dale entry..nati kita blaja buat deh...heheee

exora said...

hp x canggih la ghu...hahaha

~ yus ~ said...

suka tengok mentari terbit juga...

kalau ada gambar lagi best ni..:)

Amy Syaquena said...

Perkara yang paling amy suka buat adalah mengambil gambar matahari terbit dan terbenam..betapa indah dan cantiknya anugerah allah..

p/s: amy kurang faham nak juga apa ye! sorry slow sikit nak tangkap

ieda said...

memang indah ciptaan allah nie :)

exora said...

yus: tu la hp x canggih...

amy: akak x fhm la amy x fhm tang mn tu..

ieda: Ciptaan ilahi memang menakjubkan...

sory uolls i lmbt reply..blk kg la..