*IKLAN DEH!!*

Monday, 24 October 2011

Duka seorang sahabat...

Assalamualaikum...

Sehari dua ini
aku agak tidak tenteram sebenarnya
bila mengingatkan seorang sahabat
yang dalam kesakitan
kedukaan, kesusahan dan kerisauan
Dia adalah rakan sekerja ku
tapi sekarang dalam tempoh cuti bersalin
kalau ikutkan 27.10.11 nanti
dia dah mula kembali bekerja
tapi dengan keadaan yang dialaminya sekarang
tidak dapat ku pastikan kehadirannya

kisahnya bermula bila minggu lepas
pada hari rabu...19.10.11
aku masih berkursus
dan aku tumpangkan M.Hakim
kat rumahnya sepetang
tiba2 lebih kurang pukul 4pm
dia mesej aku
"mu dah balik lum, aku kat spital ni, tiba2 sakit dada dan
 sesak nafas, rasa mcm nak mati wei, sakitnya..
 anak2 n Hakim aku tinggal mah jiran sebelah,
 kalau mu dah sampai, tggu aku kt umah yer"
terkedu aku seketika membaca msg itu
lantas semakin laju aku menuju kerumahnya
 
bermula dari hari itu
dia sentiasa dalam keadaan kurang sihat
dan Dr. kata tiada apa2 yg serius
aku nasihatkan dia balik kampung
boleh rehat banyak2 n baby ada yg tengokkan
hari Jumaat, dia pun balik kampung
dan petang tadi
aku terima panggilan dari dia
mengatakan dia ke klinik lagi
masih belum sihat
dan Dr. mengesahkan dia ada jangkitan
di hati...hatinya menjadi tebal
ususnya juga bermasalah
aahh...kesiannya dia
patut la sakit dadanya berterusan
merebak pula ke perut sakitnya

aku mendoakan kesejahteraannya
agar cepat sembuh
untuk kembali menunaikan tanggungjawab
sebagai isteri dan ibu kpd 4 orang anak lelaki
dan sebagai seorang guru
yang sangat berdedikasi
juga sebagai seorang sahabat
yang banyak membantu
dalam senang dan susah
aku tahu dia kuat
kuat semangat dalam menghadapi 
apa saja liku2 dalam kehidupannya
dulu, kini dan selamanya
aamiiinn...


salam exora...

8 comments:

nuha said...

semoga dia sembuh..:)

Fitri Senin said...

hopefully she will get better soon..doakan beliau banyak2

diana said...

kesian hya..
sama2 berdoa semoga dia cepat sembuh..

~ yus ~ said...

kesiannya...

moga dia sembuh seperti biasa ya kak..

kesian kat anak2 kalau ibunya sakit kan...

Solihin Zubir said...

kesiannya... ujian yg sgt besar Allah bg kt beliau.. moga ada hikmah disebalik kejadian tu...

semoga sahabat sis tu sembut dgn scepat mungkin dan smoga Allah melindungi beliau.. aminnn..

exora said...

trm ksh kerana turut mendoakan kawan saya ni...
memang tidak jangka beliau mendapat sakit tiba2, memang dah sihat sangat2 sebelum ckp tempoh pantang 44hari yg lps...
tiap kali pergi rmh dia..aktif jer

ujian Allah sebenarnya kan...
smg beliau cpt sembuh

wahida said...

berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul..

hanya simpati yg dpt saya coretkan di sini...sama2lah kita doakan kawan akak tu cepat sembuh..dan harap dia kuat demi anak2 dia...

exora said...

wahida :
betul tu wahida, kesian tgk anak2 dia...
yg sulung drjah 1, bla tya psl mamanya..nmpk kesedihan d wjhnya.