*IKLAN DEH!!*

Saturday 22 October 2011

Tesco extra lagi...

Selamat petang...

Setelah seminggu aku terperap
di bilik kursus yang sangat
tidak mesra pengguna
maka hari ini aku mengambil kesempatan
untuk berjalan-jalan menghabiskan
sen dan ringgit yang ada...

Lokasi yang aku pilih ialah
Tesco Extra yang baru dibuka
2 hari lepas d Seremban Jaya
ini tesco yang ke 3 d Seremban sebenarnya
banyak sungguh pasaraya dibuka
tapi yang aku herannya
pergi mana2 pun orang tetap ramai
tapi banyak juga kelebihan tesco ini
mungkin strateginya untuk menarik pengunjung
antaranya ialah dibuka dari 8am - 1am
kedai2 dalam tesco ni pun best2
termasuklah medan seleranya
harga sangat berpatutan dan sedap

tesco extra d Seremban Jaya
sasaran utama M.Hakim...sbb dah habis exam kasi can laa
dah berapa byk kereta daa...
sbb RM5 jer aku layan jgk laa, sbb ada tayar spare katanya
dah lama x tengok beras d jual lambak
buah peberet aku...RM1.89 jer sebiji, nasib baik cepat dah habis
tapi yang x bestnya masa nak balik 
kat parking berlaku satu  insiden kecil
tapi impaknya agak maxima
sebuah toyota hilux terlanggar motor
yang d bawa oleh seorang makcik
terus berlaku kekecohan
dan aku antara orang yang angkat tangan
lambai kepada pengawal bertugas
untuk meredakan keadaan
nun d sana lokasi insiden tersebut, tabik kat makcik tu sebab berani pertahankan diri
salam exora...

12 comments:

Daddylicious said...

ramai betul org kat tempat eksiden tu ye...

exora said...

hi daddy...

salam kenal..
x la ramai sgt, tp sbb bising makin ramai yg menghampiri area tu..

zomba said...

untung laa akim...ahahhahahhh

sarah-najwan said...

aku soping gak..jln2 sekejap..letih wey..last2 tggu dlm kete..huhu

exora said...

zomba:

mggu lepas seminggu dia kena paksa study..
tiap2 malam dok moncong...
jd hr ni layannn jer laa...

exora said...

ina :
cket jah pom belinyer..window2 jer

Unknown said...

kat tempat saya ni pun ada tesco baru bukak..
tak la baru sangt..
tapi awal2 dulu je ramai orang....
sekarang hujung minggu baru la ada ramai..hari lain senyap sunyi dalam tu..

Lydia Miza said...

salam..suka gak gi tesco, ada brg2 murah yg blh dibeli.sayur2 pun segar dan murah.

sian kadang2 pengguna motosikal, dah la mudah cedera, lepas tu sering dipersalahkan bila berlaku kemalangan

exora said...

Diana :
tesco extra yg kat area jusco tu pun mcm tu jgk..mula2 buka jer ramai
sy pun sekali jer pergi..baru gak buka dlm bulan feb kot..

exora said...

LM..
selalunya saya beli brg2 dapur kat econsave jer...
tp sbb baru buka saja jer nak test,
ble tahan gak la kat tesco yg baru ni
byk sayur, lauk n buah2 pun.

Yumida said...

buah peberet tu buah aper...x pnh tengok la

exora said...

yumida :
tu buah delima...sedap tau