*IKLAN DEH!!*

Thursday, 20 October 2011

Situasi yang paling sukar...

Assalamualaikum...

Sekarang ni selalu sangat hujan 
di waktu petang...
tempat aku laa
tempat uollz macamana yer
rasa2nya cuaca lebih kurang sama jer kot
sebab hubby aku cakap
kat K.Besut pun mcm tu jugak

tapi petang ni situasi menjadi
agak sukar bila hujan turun agak lebat
sewaktu aku sedang memandu 
pulang dari tempat kursus
selalunya waktu aku balik tu
hujan dah lepas...tetapi tidak untuk hari ini
semua kenderaan perlahan sangat
kami memandu tidak sampai 40km sejam
aduhhh...mata aku dah la x berapa terang
sukarnya untuk aku terus memandu
dengan jalan yang tidak berapa lebar
dan juga limpahan air di sesetengah tempat
bila bertembung dengan lori arah yang bertentangan
kelam cermin...langsung x nampak

kesukaran ini juga membuatkan 
M.Hakim lama menunggu aku di sekolah
nasib baik dia baik dengan jaga sekolah tu
duduk la dia tercongok dalam pondok tu
menunggu aku
selalunya dia ikut ustazah (kawan aku)
balik rumah, hari ni ustazah ada hal pulak
so aku suruh dia tunggu kat jaga jer

ada 2 situasi yang aku tidak suka
bila memandu
hujan lebat dan waktu malam
sebab mata aku agak rabun
Dr. nasihat pakai spek sepanjang masa
tapi aku degil
pakai bila ada kursus sahaja
itupun kalau duduk belakang
bila slaid ditayang
mula la aku mencari spek ku...huhu


salam exora...

13 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Exora

sekarang ni masih hujan lebat lagi

Wassalam

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam..
bahaya memandu tanpa spek exora.jgn ikut perangai degil LM tu..huhu.LM pernah terbabas kerana tak nmpk.

Ujie said...

saya mcm tu la..kdg pakai kdg bukak.
tp baru2 ni saya sakit kepala & leher yg amat sgt..doc ckp sbb mata. skrg tgh bljr pakai sntiasa.

aimie amalina said...

hayoooo
kene pkai spek taw
nnti bahaya memandu
mmg ssh nak bawa kete ms hujan an..

exora said...

atuk :
betul atuk...hujan lagi ni

exora said...

LM :

tu la kalau hjn x lebat, ok jer
tp kalu lebat...berdebar jer bawa keta pastu badan mesti kedepan tengok jalan...huhu

exora said...

ujie n aimie :

ssh nak lekatkan spek spjg masa kat mata ni...
macam ada gangguan jer rasanya

sarah-najwan said...

pakai la spek mace aku nii..xpyh nk jangok2 tanpa spek..

jika mu nok jangok jgk..pakai lens kaler hija deh..hahhahahahaa

exora said...

ina :

hahah...aku nak paka lens sama warna zz pakai dulu
tp lupa la nm colour tu
pengsan la saing aku jupo x kenal gamoknyer...

Kalamhati said...

huhu kak exora keno pkai..jange tok pakai..bahaya nati..

exora said...

KH :

tu la nak kena g check balik spek tu...power dh kena tmbh kot

Yasminhamid said...

saya pun tak suka bawa keta time hjan ;lebat...jenuh nak jegil mata..

exora said...

yasmin :
meme pun
kalau hjn risau jer bw keta kan...