*IKLAN DEH!!*

Thursday, 27 October 2011

~ HARTA ~

perhiasan wanita...memakainya biarlah berpada
teringinkah anda untuk hidup semewah ini...?
Harta jika diletakkan sebagai alat
ia akan menyelamat...
tetapi jika ia menjadi matlamat
ia akan membawa mudarat...
justeru
letakkan harta ditangan
supaya ia mudah dibelanjakan
ke jalan Allah...
jangan letak dalam hati
sehingga menimbulkan tamak dan zalim
lalu menimbulkan musibah... 
mandi pun bergemerlapan dengan emas...adakah airnya dari emas yg dicairkan...hehheh
ingin memiliki rumah sebesar rumah celine dion ? Pasti kematian sangat ditakuti...
sumber petikan : solusi edisi 37
sumber gambar : en.google

salam exora...

17 comments:

kakcik said...

Kakcik adalah seorang wanita yang langsung tidak akrab dengan perhiasan sama ada yang berharga mahu pun tidak. Bukan kerana zuhud, tapi kerana tidak mampu. :)

Solihin Zubir said...

pembaziran yg maha dahsyat...

exora said...

kakcik..
saya suka pada perhiasan samada emas ataupun yg biasa2...
tp memakainya hanya serba satu
dalam satu masa..

exora said...

SZ :
mereka ini terlalu banyak harta...
gaji sebulan berkali-kali ganda dari gaji kita yg setahun..sampai mereka terlupa hak orang lain.

Daddylicious said...

boleh asalkan berpada...

ieda said...

uishh banyak2 emas punn bukan boleh bawak mati kan .. huhuh

exora said...

daddy :
benar sekali tu...

exora said...

ieda :
emas dan wanita memang tdk dpt d pshkan...tp jgn lah jdkan ia satu benda yg wajib, sehingga melalaikan perkara yg patut d beli.

diana said...

tak mampu nak adakan emas banyak2..ada banyak keperluan lain perlu diutamakan..

exora said...

diana :
ada sesetengah orang...
asal dapat duit lebih jer mesti
nak beli emas baru, walhal yg sedia ada dah byk..

wahida said...

oh...i like emas!! tapi tak suka yg sarat2 gitu...suka yg light2 aje..hehe...

exora said...

wahida :
akak pun...

D_08 said...

Megah dan kaye macam mane pun kite...
kat sane bukan kighe semue tu.....
ni sebelom masok kubo.... berbalut dengan kain kapan je....
ishhh....jangan le ghete2 ni nanti sesatkan kite...... jadi punce kite ke nerake pulak....Nauzubillah...

sarah-najwan said...

ada yg serba satu shj..sekadar memakai..pakai berlenih2 nati..bole bwk bahaya..diragutt..

exora said...

D :
smg kite tdk menjadi semewah itu..
tkt lupa diri jer

ina :
berlenih2 tu gapo wei..x pehe ambo,
salah taip dok ?

sarah-najwan said...

saloh taip la wey..berjenis2..hahhhaha

p/s: rajin pulok aku msuk blog mu..ni taing rajin..

exora said...

ina :
hahaha...aku agak doh mu saloh taip
tp aku igt mu nk tulis 'berlebih-lebih'
mlek la mu rajin bc blog aku ni...